Nový magazín o VPN a internetové bezpečnosti.

Řidiči jsou šikanováni státem

V současnosti stát vybírá od řidičů peníze nesystémově a neefektivně několikerým zdaněním a poplatky. Řidič musí platit za užívání dálnice dálniční známkou, v případě nákladních vozidel mýtem. Dále platí vysokou spotřební daň, která tvoří takřka polovinu ceny paliva, například živnostníci musí ještě navíc platit i silniční daň, přestože ji třeba používají stejně jako ostatní zaměstnanci. Takový systém je nepřehledný a není jasné, zda stát takto vybrané peníze používá k výstavbě a opravám silnic.

Bodový systém

Svobodní budou prosazovat zrušení bodového systému, který řidiče trestá dvakrát za tentýž prohřešek. Současnou chybnou filosofií státu v dopravě je věřit v to, že zpřísnění a zdvojení trestání povede k větší bezpečnosti na silnicích. K větší bezpečnosti na silnicích však může vést jedině zpřehlednění a zjednodušení pravidel a jejich následné důsledné vymáhání. Vytváření atmosféry strachu, kdy řidič, který vidí policistu, už předem předpokládá postih, aniž by věděl za co, k bezpečnosti nepřispěje.

Nesmyslné je i trestání řidičů v situacích, kdy nějakým malým přestupkem nikoho neohrozili. Policisté často číhají na místech, kde je nesmyslně nízký rychlostní limit, protože vědí, že tam vyberou nejvíce na pokutách, místo aby dělali svoji práci tam, kde je jich potřeba. Preventivní namátkové kontroly vedou k averzi řidičů k policii a neexistuje pro ně opodstatnění.

Omezení rychlosti

Liberalizace rychlostních limitů, kde k nim neexistuje opodstatnění, je významný krok ke zjednodušení pravidel pro řidiče, odbourání šikany a následného prostoru pro korupci. Rychlost je omezována na každém metru komunikace v České republice, není pak divu, že se u řidičů vytrácí jakýkoliv respekt k pravidlům. České silnice občas připomínají džungli značek, ve které se nelze vyznat. To bezpečnosti na silnicích nemůže prospět.

Svobodní proto prosazují, aby na dálnicích a rychlostních komunikacích došlo k odstraňování nepřiměřeně nízkých limitů tam, kde je to bezpečné. Pokud by na dálnicích byla povolená rychlost 160km/h, řidiči by byli jasně varováni před nebezpečným úsekem omezením rychlosti např. na 130km/h, což je v současnosti nemožné a tak rychle jedoucí řidiči můžou ohrožovat ostatní. Svobodní také odmítají zavádění jakýchkoliv omezení rychlosti pod záminkou omezení hluku, které mají spíše opačný efekt. Když nutíme řidiče jezdit 50km/h na šesti-proudých silnicích, je pochopitelné, že nerespektují 50ku tam, kde to má smysl.

Přimíchávání „biosložek“ do paliv

Svobodní budou trvat na zrušení povinnosti přimíchávat biosložky z řepkových olejů do benzínu a nafty. Vlivem těchto nesmyslných nařízení dochází ke zvyšování už tak drahých paliv, zaplevelování našich polí řepkou a vlivem toho k růstu cen potravin. Pěstování řepky nás stojí další peníze na daních prostřednictvím zemědělského intervenčního fondu. Vliv takzvaných biosložek na přírodu není pozitivnější, než vliv klasických ropných produktů, naopak mají tyto cizorodé látky negativní vliv na automobily.

Více o řešení problému dopravy v programu Svobodných:

http://www.svobodni.cz/9-program/64-politicky-program-pro-parlamentni-volby/

1 komentář


  1. // Odpovědět

    Povinnost přimíchávat do minerálních paliv rostlinné složky, prosazená ekolobbisty, lze doslova považovat za ekologický zločin globálního charakteru. Díky tomuto příkazu totiž dochází k největšímu vykácení deštných pralesů v historii, za účelem získání prostoru pro pěstební plantáže palmy olejné. Půda po vykáceném pralese je však úrodná pouze několik let. Potom se z ní stane neplodný úhor a kácení pokračuje dále.
    Přidávání rostliných složek do motorových paliv rozhodně nesníží celkovou spotřebu ropy. Snad každý student střední školy ví, že motorová nafta, kerosin a zejména benzín, co by lehké frakce, automaticky vznikají jako odpad při zpracování ropy pro chemický průmysl. Pokud by se nespotřebovaly v dopravních prostředcích, tak by je potom rafinérie musely nákladně ekologicky likvidovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *